Magyar Haza Ifjúsága
Szakpolitikai Tagozat
A megnevezés a továbbiakban: MHI SZT.
Az MHI SZT nem tagja egyik pártnak, vagy azok szervezeteinek sem.
Továbbá nem kívánja egyetlen jelenleg létező pártot sem támogatni. Szakpolitikai Tagozatként feladatunk a saját irányelveinkkel és konkrét elgondolásainkkal harmonizáló, összetett és nem pusztán kiragadott, vagy egysíkú ötletcsomagokat támogatni, szavakkal, vagy tettekkel. Tesszük ezt az adott javaslatok alapján, nem pedig az ajánlók személye alapján.
Tagozatunk irányelvei hasonlóan szigorúak, mint a törzsszervezetnek.
Vagyis elsőrendűként kezeljük a számunkra egészségesnek tartott gondolkodásmód alapján a gyermekek és fiatalok egészséges nevelését/ védelmét, az egészséges nemi szerepek betartását, egyben a nemek különbségein alapuló, de mégis egyenrangú gondolkodásmódot.
Szervezetben, közösségben, társadalomban gondolkozunk, s nagyon kevéssé egyénekben. Épp ezért van az, hogy szinte semmire nem becsüljük az egyéni szabadságjogokat, kevéssé érdekelnek a személyi igények, a magántulajdon helyett a köztulajdonnal foglalkozunk.
Irányelveink szerint szívünkön viseljük a demográfiai problémák megoldásának kísérletét, a nagyobb szociális igazságosságot, persze elsőrendűként kezelve a magyar embereket, határon innen és gúnyhatáron túl, az adózó polgárokat.
Továbbá az egészségügyi, fegyveres és rendvédelmi valamint oktatási dolgozók hivatásának erkölcsi és kissé másodrendűen, de nem elhanyagolva anyagi megbecsültségének visszaállítását, illetőleg növelését.
A tagozatunk által megfogalmazott javaslatok a fenti irányelveket követik, azokat fejtjük ki bennük részletesen, gyakran visszanyúlva a történelmi múlthoz.
A főbb ágak, melyek kiemelt figyelmet kapnak javaslataink terén:
1.Oktatás-nevelés, kiemelten a gyermeknevelés, valamint védelem (a védelem nem feltétlen jogok szajkózása, hanem sok esetben éppen a kötelességeké).
2.Egészségügy és egészséges életmód
3.Demográfiai problémák hathatós kezelése, be és kivándorlási ügyek
4.Az egészséges nemi szerepeket is figyelembe vevő nemi egyenjogúság (és nem eltolódva a pozitív diszkriminizáció felé)
5.Adó/ járulékügyek, illetve az államháztartás más bevételei.
6.Támogatások és segélyek, különös tekintettel: a családtámogatással, egészségüggyel, oktatással, munkaüggyel és lakhatással összefüggésben
7.Igazságszolgáltatás, büntethetőség, bűncselekmények, büntetések, ezzel is összefüggésben a fegyveres és rendvédelmi szervek
8.Nagyobb állami szerepvállalás, a piac és pénzügyi élet közvetett és közvetlen kordában tartása, szociális igazságossági és népjóléti szempontokat is figyelembe véve, ugyanakkor nem szakítani a piaci viszonyokkal, csak erősen szabályozni
Tökéletesen tisztában vagyunk azzal, hogy több javaslatunk nem egyszerű és általános, éppen ezért nagyobb állami/ önkormányzati adminisztrációt igényel, amely több állami alkalmazottat, s több államháztartási kiadást jelent. Ha valaki kételkedne ennek helyességében, akkor csak annyit közlünk érvként, hogy a több adminisztráció és több foglalkoztatott kisebb munkanélküliséget eredményez. Márpedig, ha kisebb a munkanélküliség, az az országnak jó, sőt még az államháztartás sem szenved olyan súlyos veszteségeket, lévén kevesebb munkanélküliről kell gondoskodnia.
Tudjuk, a konkrétumokban lefektetettek egy része ellenzést, olykor megrökönyödést és közfelháborodást válthat ki, sokak ellenszenvét kiérdemelheti vele mind a tagozat, mind a törzsszervezet. Ám a mi elveink, a mi elveink, s azok nem megmásíthatók, még akkor sem, ha e miatt támadások - esetleg fegyveres is - érnének bennünket, sőt, akkor különösen nem.
Ám szeretnénk leszögezni: mindaz, mely a konkrétumokban fog szerepelni, illetve már szerepel természetesen még nem végleges, tökéletes pedig sosem lesz (elvégre az ember tökéletlen, így mindaz, amit alkot szintén), legfeljebb ahhoz közeledő.
Éppen ezért, s mivel több szem többet lát, bármely, irányelveinkkel összehangolható javaslatot, szívesen fogadunk, mindazoktól, akikről még nem bizonyosodott be, hogy a mi véleményünk szerint nem tudnak előállni egy épkézláb javaslattal, vagy javítással.
Itt jegyeznénk meg, hogy bármely magánszemély, vagy szervezet bármilyen ötletet küld el nekünk, akkor jól láthatóan mellékelje, hogy kéri-e, hogy az ötletcsomag kapcsán nevét feltüntessük, vagy ne tüntessük fel? Illetőleg vannak-e speciális kívánalmai (pl.: személynevének csak monogramját, nicknevét, stb…) tüntessük fel?
Amennyiben neve feltüntetéséről a javaslatot/ javító célzatú (általunk annak értékelt) véleményt levélben, e-mailben, telefonon, vagy bármely más módon közlő személy/szervezet nem nyilatkozik neve feltüntetéséről, úgy saját belátásunk szerint döntünk arról. Beleértve köszönetnyilvánításokat, nyílt leveleket, vagy bármi mást.
Amennyiben egy magánszemély, vagy szervezet általunk nem javító célzatúnak értékelt kritikát, véleményt fogalmaz meg, bármilyen módon, avagy úgy értékeljük szervezetünket lejáratja, úgy bármely nyilatkozata neve elhallgatásáról, vagy említéséről semmissé nyilváníttatik, annak közlésében tagozatunk dönt. Ideértve akár egy nevét elhallgató személyazonosságának kiderítését is.
A fenti irányelveken túl, megkímélve a látogatót, hogy végig kelljen olvasnia az oldalon található összes írást elöljáróban közöljük, hogy liberális és/vagy anarchista áthatású javaslatokat szinte biztos, hogy nem fogadnánk el, beleértve emberi, meg egyetemes jogokról való, egyéni szabadságjogokról való hadoválást, mert utóbbiak közül is sokat nem fogadunk el, mert nem összeegyeztethetőek elveinkkel.
Mielőtt bárki a leírtakban található „furcsaságok” (sokak számára azok) alkotmány és törvényellenességére, valamint nehezen kivitelezhetőségére, esetleg arra, hogy nincs összhangban több nemzetközi szerződéssel/ szabályozással, sok esetben eleve a demokrácia irányelveivel szeretné figyelmeztetni tagozatunkat, közöljük: mindezt tudjuk.
Mindezen irányelvek és konkrétumok, melyek a MHI SZT-ot illetik a valódi rendszer, s nagy eséllyel államformaváltást követő életbeléptetésre lettek kidolgozva, illetve tart kidolgozásuk. Nem kívánjuk, a mai alapjaiban is romlott rendszert foldozgatni, vagy vergődését meghosszabbítani.
Mindezen javaslatok célja messze nem az értelmetlen álmodozás, hanem egy olyan államrend konkrét törvényi-gazdasági előkészítése lefektetett gondolatokban/ ezzel együtt gyakorlatilag elkészítése, mely hazánkat és a magyar nemzetet előre viszi.
Mi több, itt nem állunk meg, mert mindezen javaslatok problémák kezelését, azok gyógyítását célozzák, s hazánk problémái közül igen sok nem egyedi, hanem érinti az Európai Unió több más tagországát, sőt egyéb országokat is a világban.
Hozzátéve ugyanakkor, hogy remek, sőt gyakran meg is valósult javaslatok a világ szinte minden országában vannak, Franciaországtól Thaiföldig, az USA-tól Japánig, Ausztráliától Iránig, vagy akár bármely más országot is említhettünk volna.
Ám fenntartva az eddigieket az igazság kedvéért azt is hozzá kell tenni, hogy minden javaslatot, minden intézkedést specializálni kell az adott országra valamilyen mértékben, mert a gazdasági, társadalmi, kulturális helyzet sok esetben más, s ami például remekül működik Dél-Koreában, az nem feltétlen állja meg a helyét Magyarországon (lásd például a gumigyárat).
Már említettük, hogy nem vagyunk egyik párt tagjai, vagy szimpatizánsai sem. Továbbá nem is kívánunk párttá válni. A valódi rendszerváltást követő kormányzó erő részévé igen, de párttá nem.
Éppen ezért nem leszünk populisták, nem is törekszünk rá, hogy mindenki kedveljen bennünket. Arra hajlandóak vagyunk, hogy a miérteket közöljük, ahol nem egyértelmű, vagy esetleg félreértés folytán más értelmezés látott napvilágot. Magyarázni, megértetni tehát igen, sőt változtatni is hajlandóak vagyunk, és fogunk abban az esetben, ha úgy látjuk bárki, bármelyik szervezet, csoportosulás, személy jobb javaslatokkal állt elő (a mi szemléletünk szerint) nálunk, avagy olyan változtatásokat javasolt, melyek jobbak az eredetinél. Sőt, arra is, hogy kompromisszumokat kössünk a javaslatokban, amíg ez nem ellenkezik elveinkkel, azok határát nem lépi át.
Fontos ismételten megjegyezni, hogy minket nem az érdekel elsősorban, hogy az egyénnek legyen jó, hanem az, hogy a hazának, a nemzetnek, a társadalomnak legyen jó. Mert, ha a nagy egységnek jó, akkor, ha valamivel később is a többségnek jobb lesz, akik tagjai. Olyan meg nincs is, hogy mindenkinek jó legyen, s sok esetben, ha erre törekednénk, az olyan lenne, mintha a fehér és fekete golyóknak egyaránt kedvezni akarnánk, s végül kijön valami szürke, ami végül egyiknek sem tetszik.
Tehát közösségben, társadalomban gondolkozunk, ahol az egyén kevésbé számít, ez a szemléletünk, még akkor is, ha soha nem számolnánk darabban, mint a rendőrségnél sok főtiszt a kisrendőröket.
Legyen ez a zárszó, konkrét javaslataink nyomán, aki kíván jobban megismerhet bennünket.
Közreadta: Magyar Haza Ifjúsága Szakpolitikai Tagozat
Az MHI Vezetésnek, továbbá az MHI felügyeletét és védelmét szolgáló szervezetnek jóváhagyásával.
|